NASLOVNA » Apologetika, BIBLIOTEKA » 20 pisama jehovinom svedoku

20 pisama jehovinom svedoku

PISMO BR. 5
CAR CAREVA I GOSPODAR GOSPODARA

Dragi moj prijatelju,

zadržaćemo se još malo na ovoj temi, budući da je božanstvo Gospoda Isusa Hrista osnovni problem u vašoj nauci, iz koga izviru svi ostali. Dakle, bilo da kažemo da je Gospod prorok, učitelj, viša duhovna suština ili arhangel Mihail, mi u stvari ne govorimo za Gospoda šta jeste, već šta nije. Govorimo da nije Bog. Vidimo da svoj dokaz za tvrđenje da Gospod Isus Hristos nije Bog, Jehovini svedoci pokušavaju da potkrepe Svetim Pismom. Međutim, to je jednostrano posmatranje Svetog Pisma, jer u njemu na mnogim mestima stoji da je Gospod Isus Hristos Bog[1]. U Svetom Pismu postoje o tome posredni i neposredni dokazi. Jehovini svedoci ova mesta ignorišu, ili tendenciozno tumače, ili, pak, podvrgavaju direktnom prekrajanju u svojoj verziji prevoda Svetog Pisma, poznatijeg kao Novi Svet.
Zbog obimnosti teme koju ćemo razmotriti, trudiću se da to učinim što je jezgrovitije moguće. Ono što treba imati uvek na umu kada se govori o Bogu jeste apsolutnost koja podrazumeva da sve što kažemo o Bogu to učinimo u apsolutnim kategorijama. Tako, ako za Boga kažemo da je dobar moramo to reći sa svešću o apsolutnom dobru, koje je iznad svega što čovek može i zamisliti (čak je i pojam apsolutna za Boga ograničavajući, ali jedino njime možemo razumeti i u našem ograničenom umu predstaviti Božansko Biće). Apsolutno podrazumeva da u Bogu nema nikakve promene, jer promena uvodi relativnost. Sve što je o Bogu rečeno i napisano, u Svetom Pismu, jeste posledica odnosa Boga i sveta, Tvorca i tvorevine. To je reč o Bogu ljudskim jezikom.
Na mnogim mestima u Otkrivenju Jovanovom pisac Gospoda naziva jagnjetom[2], jer je starozavetno pashalno jagnje praslika Gospoda koji je savršena žrtva jednom prinesena za spasenje sveta.
Razmotrimo jedan stih gde se govori o Hristu kao o jagnjetu: „ovi će s jagnjetom zaratiti i jagnje će ih pobediti, jer je Gospodar nad Gospodarima i car nad carevima; i oni koji su s njim, pozvani i izabrani i verni“. (Otk. 7,14) Na drugom mestu pisac o Logosu kaže da je obučen u haljinu od krvi „i ima na haljini i na bedru svome ime napisano: Car careva i Gospodar Gospodara“ (Otk. 7,14). Dakle, nedvosmisleno je reč o Gospodu Isusu Hristu. Međutim, pogledajmo koga Apostol Pavle naziva „Car careva i Gospodar Gospodara“: „da održiš zapovest čistu i besprekornu do javljanja Gospoda našega Isusa Hrista, koje će u svoje vreme pokazati blaženi i jedini vladar, Car careva i Gospodar Gospodara. On koji jedini ima besmrtnost i živi u svetlosti nepristupnoj,[3] koga niko od ljudi ne vide niti može videti[4], njemu čast i sila večna. Amin“(1. Tim. 6, 14-16). Vidimo da Apostol Carem careva i Gospodarem Gospodara naziva onoga koji Jedini ima besmrtnost“ koji, živi u svetlosti nepristupnoj, koga „niko od ljudi ne vide niti može videti“ (Otk. 7,14). O kome je reč u 1. Tim. 6, 16? Reč je o Bogu. Ali, tako Apostol Jovan naziva i Gospoda Isusa Hrista. Zaključak je očigledan.


NAPOMENE:

  1. Npr. 1 Tim 3,14-16; Kol. 2,8-9; Rim. 9,5 itd.
  2. Otk. 7,17; 21, 3-7; 22,3-5 itd.
  3. Jezek. 1,27
  4. Mojs. 33:20
Ključne reči:

Ovde napišite komentar ukoliko želite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *