Začeće deteta

Pitanje:
Časni oci, pomaže Bog, Molim vas da mi pomognete da razrešim jednu nedoumicu. Gospod kaže: Ja začinjem plod u utrobi majke! Istina da su roditelji samo oruđe u Božjim rukama pri začeću novoga života, nesumnjiva je i nepobitna. Voleo bih da znam zašto Gospod dopušta da se začne plod pri bludnim i nemoralnim odnosima kao što su: silovanje, orgije, vanbračna zajednica, … Mnogi van (bračni) parovi, pripadnici istaknutih kriminalnih klanova i gangova, ubice, lopovi, varalice… s lakoćom dobiju porod, dok se s druge strane dešava da pravedni i čedni bračnici ne mogu da imaju porod ili ga dobiju s velikom mukom? ? ? Kakva je kasnija sudbina bludno začete dece? Zašto Gospod dopušta spontane pobačaje? Da li pobačaj nužno mora biti posledica greha? Kakva je zagrobna sudbina tek začetog deteta, spontano pobačenog u prva tri meseca trudnoće? Koje molitve (osim one tri za Sv.tajnu braka koje ste već postavili na sajtu) mrijani mogu čitati za začeće, tj. za pravilan razvoj začetka (kada dođe do začeća) , za zdravlje trudnice i blagosloven porođaj? Koje molitve može čitati suprug za svoju suprugu koja je u blagoslovenom stanju, a nema priziv da se moli? Gde se mogu naći te molitve? Unapred zahvalan! Mir vam i radost od Gospoda!
Dejan


Odgovor:
Dragi Dejane, pa ovo nije jedna nedoumica u odnosu na ova mnoštvo pitanja koja ste postavili? ! Jeste li vi to ljuti na ljude koji mogu da začnu, pa tražite neku pravdu u odnosu na mogući vaš krst ove prirode? Takav se utisak ovde odaje. Zašto se začinje prilikom bludne radnje? Zašto Bog tada daje život – «želim da znam» – vi pitate? Sve je Gospod premudro uredio «i vide da je dobro». Tvar živi i po prirodnom zakonu ona funkcioniše kao jedan veliki časovnik, jedno pokređe drugo i jedno uzročno (kauzalno) zavisi od drugog. Bog «dopušta» začeće po tim ranije ustanovljenim premudrim zakonima, ili prirodnom procesu kako ga je on Svojom Premudrošću ustanovio. Život teče, i jedni dolaze a drugi odlaze… Nešto sasvim normalno u ovoj kosmičkoj normi koju je Bog nama dao. Bog po Svojoj pravednoj želji može da interveniše i prekine niti žiivota i zaustavi sav prirodan proces, i vasionu, recimo isto onako kada je On zaustavio sunce za vreme borbe Isusa Navina sa Amoreijcima, da je 24 sata kasnilo: «da se ne naže ka zapadu skoro ceo dan» (Knjiga Isusa Navina 10, 13) . Dale, Bog je zausavio prirodan porces a nije ga uništio. Tako i ovde, jednostavno se zna kako se začinje sve jedno u kojim okolnostima to bilo. To je blagoslov Božiji koji može i da se zloupotrebi, a svakako imamo slobodnu volju i želju. Bog je pozvao nas da se rađamo i množimo, i to je naše sveto poslušanje, a ako želi da interveniše i dopusti da nema novog života to je samo Njegova Sveta i premudra volja, i mi pred njom u potpunom poslušanju stajemo i ne pitamo više. Bivaju i «porodi jehinovi» i svaki rod i plod nije automatski blagosloven. Mi ne znamo kava je sudbina bludno začete dece, jer ne postoji mehnaizam da otkrijemo da li je neko začet u bludu (osim javnog) , ali didaktički javno znamo da je Gospod primio u svoje naručije «bludnog sina», jer je osetio njegovu ljubav i pokajanje. Primio je i osvećeno ranije iznureno grehom telo Marije Egipatske, tu bivšu umetnicu u bludnim radnjama. Obožila se samo tako, da je bila i anđeo na zemlji, i za vreme molitve prosto lebdela u vazduhu. Svako ma koliko bludničio ali u iskrenom pokajanju pohrlio «u naručje Očevo», kao i onaj evađelski mitar otićiće kući opravdan, a oni koji samo egositički i uvređeno traže pravdu i neko udovoljenje, taj «Zakon», koji je slobodno modifikovan normom ličnih interesa, oni će prirodno završiti kao onaj farisej koji je po reči Gospodnjoj otišao kući neopravdan. Zluradost i osveta je tako daleko od Bogočoveka koji je došao da sapse grešnike a ne pravednike. Pobačaj može da bude kao posledica greha, i medicinski možemo ga lako dokazati. Danas kada čovek grehom malterira sebe, i tako bogoborstvuje proitiv života, lako može da se poveže pobačaj kao posledica pogrešnog života. Ako je bilo abortusa i raznih povreda tih «implemetnih vrsta» radi sprečavanja začeća, ta osoba može da ima ogromnih problema sa začećem, sve jedno koliko se obratila Gospodu i živela svetim životom. Da ne bi bilo zabune, mi treba da kažemo da silom molitve i pokajanja ponekad Gospod isceljuje i potuskuje zakone prirode, i mi takve Njegove pokrete nazivamo čudom, jer je Božija intervenicja preko zakona prirode.
Svojim životom i iskustvom danas Crkva veruje da umrla deca u utrobi majke, a i ona ubijena – abortirana, da su krštena u svojoj krvi, podobno onim bezbrojnim mućenicima koji umreše za Hrista i dobiše Njegov venac a nikada nisu primili formalno krštenje.
Najabolja molitva za zdravlje deteta je molitvena nada na Boga, a posebno ona slavoslavna sa kojom će da blagodarite Boga za svoj plod, i sasvim utvrđena u ljubavi da ako nedaj Bože, krene drugačije, da je i to volja Božija, i da molitveno razumemo da smo u svemu smrtni i ništavni pred Bogom van njegove blagodati. Postoje namenske molitve i njih može da suprug čita za svoju trudnu suprugu, ali najviše molitve su zajednički borvak u crkvi i sa odgovarajućom pripremom i samopreslišavanjem pričešće Tela i Krvi, i blagočestiv život koji utvrđuje boravak u tom Telu – u Crkvi – u Hristu. Trudnica treba da se češće pričešćuje za svoje zdravlje i zdravljeg ploda, jer je i stara narodna izreka da je noseća žena u blagoslovenom stanju.
Svaka trudnica je u «blagoslovenom stanju» jer se u njoj izvršava volja Božija a ne njena lična – ljudska. Ponekad ta volja može da bude i dopuštanje, a sam Gospod zna zbog čega, a nezavisno od toga svaki plod je sveti, i recimo nazvati nekog «kopiletom» jeste bogohulstvo i izmotavanje nad davaocom Života. Crkve ne blagosilja nikakve abrotuse neželjene trudnoće prouzrokovane silovanjem i ratnim divljanjem đavoimanog čoveka.
Brine me gorčina ovog vašeg pitanja.
U Hristu vaš
oLjuba

2 komentar(a)

  1. Pomaze Bog
    Potreban mi je sadrzaj molitve za zacece

Ovde napišite komentar ukoliko želite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *