Зачеће детета

Питање:
Часни оци, помаже Бог, Молим вас да ми помогнете да разрешим једну недоумицу. Господ каже: Ја зачињем плод у утроби мајке! Истина да су родитељи само оруђе у Божјим рукама при зачећу новога живота, несумњива је и непобитна. Волео бих да знам зашто Господ допушта да се зачне плод при блудним и неморалним односима као што су: силовање, оргије, ванбрачна заједница, … Многи ван (брачни) парови, припадници истакнутих криминалних кланова и гангова, убице, лопови, варалице… с лакоћом добију пород, док се с друге стране дешава да праведни и чедни брачници не могу да имају пород или га добију с великом муком? ? ? Каква је каснија судбина блудно зачете деце? Зашто Господ допушта спонтане побачаје? Да ли побачај нужно мора бити последица греха? Каква је загробна судбина тек зачетог детета, спонтано побаченог у прва три месеца трудноће? Које молитве (осим оне три за Св.тајну брака које сте већ поставили на сајту) мријани могу читати за зачеће, тј. за правилан развој зачетка (када дође до зачећа) , за здравље труднице и благословен порођај? Kоје молитве може читати супруг за своју супругу која је у благословеном стању, а нема призив да се моли? Где се могу наћи те молитве? Унапред захвалан! Мир вам и радост од Господа!
Дејан


Одговор:
Драги Дејане, па ово није једна недоумица у односу на ова мноштво питања која сте поставили? ! Јесте ли ви то љути на људе који могу да зачну, па тражите неку правду у односу на могући ваш крст ове природе? Такав се утисак овде одаје. Зашто се зачиње приликом блудне радње? Зашто Бог тада даје живот – «желим да знам» – ви питате? Све је Господ премудро уредио «и виде да је добро». Твар живи и по природном закону она функционише као један велики часовник, једно покређе друго и једно узрочно (каузално) зависи од другог. Бог «допушта» зачеће по тим раније установљеним премудрим законима, или природном процесу како га је он Својом Премудрошћу установио. Живот тече, и једни долазе а други одлазе… Нешто сасвим нормално у овој космичкој норми коју је Бог нама дао. Бог по Својој праведној жељи може да интервенише и прекине нити жиивота и заустави сав природан процес, и васиону, рецимо исто онако када је Он зауставио сунце за време борбе Исуса Навина са Амореијцима, да је 24 сата каснило: «да се не наже ка западу скоро цео дан» (Књига Исуса Навина 10, 13) . Дале, Бог је заусавио природан порцес а није га уништио. Тако и овде, једноставно се зна како се зачиње све једно у којим околностима то било. То је благослов Божији који може и да се злоупотреби, а свакако имамо слободну вољу и жељу. Бог је позвао нас да се рађамо и множимо, и то је наше свето послушање, а ако жели да интервенише и допусти да нема новог живота то је само Његова Света и премудра воља, и ми пред њом у потпуном послушању стајемо и не питамо више. Бивају и «породи јехинови» и сваки род и плод није аутоматски благословен. Ми не знамо кава је судбина блудно зачете деце, јер не постоји мехнаизам да откријемо да ли је неко зачет у блуду (осим јавног) , али дидактички јавно знамо да је Господ примио у своје наручије «блудног сина», јер је осетио његову љубав и покајање. Примио је и освећено раније изнурено грехом тело Марије Египатске, ту бившу уметницу у блудним радњама. Обожила се само тако, да је била и анђео на земљи, и за време молитве просто лебдела у ваздуху. Свако ма колико блудничио али у искреном покајању похрлио «у наручје Очево», као и онај евађелски митар отићиће кући оправдан, а они који само егоситички и увређено траже правду и неко удовољење, тај «Закон», који је слободно модификован нормом личних интереса, они ће природно завршити као онај фарисеј који је по речи Господњој отишао кући неоправдан. Злурадост и освета је тако далеко од Богочовека који је дошао да сапсе грешнике а не праведнике. Побачај може да буде као последица греха, и медицински можемо га лако доказати. Данас када човек грехом малтерира себе, и тако богоборствује проитив живота, лако може да се повеже побачај као последица погрешног живота. Ако је било абортуса и разних повреда тих «имплеметних врста» ради спречавања зачећа, та особа може да има огромних проблема са зачећем, све једно колико се обратила Господу и живела светим животом. Да не би било забуне, ми треба да кажемо да силом молитве и покајања понекад Господ исцељује и потускује законе природе, и ми такве Његове покрете називамо чудом, јер је Божија интервеницја преко закона природе.
Својим животом и искуством данас Црква верује да умрла деца у утроби мајке, а и она убијена – абортирана, да су крштена у својој крви, подобно оним безбројним мућеницима који умреше за Христа и добише Његов венац а никада нису примили формално крштење.
Нaјабоља молитва за здравље детета је молитвена нада на Бога, а посебно она славославна са којом ће да благодарите Бога за свој плод, и сасвим утврђена у љубави да ако недај Боже, крене другачије, да је и то воља Божија, и да молитвено разумемо да смо у свему смртни и ништавни пред Богом ван његове благодати. Постоје наменске молитве и њих може да супруг чита за своју трудну супругу, али највише молитве су заједнички борвак у цркви и са одговарајућом припремом и самопреслишавањем причешће Тела и Крви, и благочестив живот који утврђује боравак у том Телу – у Цркви – у Христу. Трудница треба да се чешће причешћује за своје здравље и здрављег плода, јер је и стара народна изрека да је носећа жена у благословеном стању.
Свака трудница је у «благословеном стању» јер се у њој извршава воља Божија а не њена лична – људска. Понекад та воља може да буде и допуштање, а сам Господ зна због чега, а независно од тога сваки плод је свети, и рецимо назвати неког «копилетом» јесте богохулство и измотавање над даваоцом Живота. Цркве не благосиља никакве абротусе нежељене трудноће проузроковане силовањем и ратним дивљањем ђавоиманог човека.
Брине ме горчина овог вашег питања.
У Христу ваш
оЉуба

2 Comments

  1. Pomaze Bog
    Potreban mi je sadrzaj molitve za zacece