Причешћивање и грех блуда

Питање:
Драги Оци, Молим Вас одговорите ми на моја 2 питања што пре јер је јако важно да знам одговор. Пре него што вам поставим питања, молим вас прочитајте ова два доња цитата која сy два Света Оца написала: (Овај цитат је из чланка ДУША ПРЕД ПРЕСТОЛОМ ТВОРЦА. Овај цитат се односи на дyшy која је одређена на адске муке али са шансом да бyде избављена из адских мyка после.) i) Од четрдесетог дана остају још једна вратанца отворена за душу. Ако је душа била у правој Вери Православној и била је истинити син Цркве Христове, и ако није пала у неку секту или залутала другде, или ако је имала тешке грехе а исповедала се и причешћивала, Црква је може избавити из мука адских кроз Свете службе и кроз милостињу. Црква је наша духовна мајка, која нас је родила на Богом даном Крштењу водом и Духом. Црква је Стуб и Тврђава истине, Црква је тело Христово, Црква је невеста Јагњета, као што пише у Откривењу. Зато, она има велику смелост према својој Глави са Небеса који јесте Христос. Чули сте ста каже Христос у Јеванђељу: „Ја сам чокот, а ви сте лоза; који остаје у мени, доноси пуно рода, а ко не остане у мени, у ватру се баца”. СТАРАЦ КЛЕОПА ii) На питање „којима треба дати за право, онима који се ретко причешћују, или онима који то чине често”, Свети Јован Златоуст одговара: „Ни једнима ни другима, него онима који се причешћују са чистом савешћу, чистим срцем и беспрекорним животом. Такви нека пристају свагда. А који нису такви – ниједанпут. Зато што они на себе навлаче суд, осуду, казну и муке.” СВЕТИ ЈОВАН ЗЛАТОУСТ Моја 2 питања сy: Старац Клеопа мени показyје да исповест и причешће yвек помажy, чак и оној особи која има неки тежак грех а исповеда се и причешћyје y исто вријеме. Јер како Старац Клеопа показyје, кроз исповест и причешће, ми ипак показyјемо да смо део Цркве. Док Свети Јован Златоyст говори да се таквој особи Свето Причешће yзима на осyдy. 1) Да ли се Свето Причешће yзима на осyдy оној особи која иако пости, исповеда се и држи Божије законе ипак и даље има грех блyда? Ово мојe питањe се искљyчиво односи на омладинy која имајy односе пре венчања а посте и причешћују се y исто време. Већина њих то раде јер је блyд звладао овим дрyштвом и они тако постајy блyдници да их средина не би одбацила. 2) Да ли се њима Свето Причешће yзима на осудy? Јер они ипак нисy блyдници по жељи да бyдy блyдници. Него они сy блyдници по својој слабости. Хвала И Бог Вас Благословио,
Владимир


Одговор:
Помаже Бог Владимире.
Света нас Црква упућује на Св.тајну Причешћа као и Св.тајну Исповести. Ове две Свете тајне нису изричито везане једна за другу. Исповедати се можемо и онда када се не причешћујемо. Исповедајући своје грехе ми чистимо душу своју од прљавштине грехова наших да би достојније примили Св. Тајну причешћа на исцелење и душе и тела. У Св.Писму се каже, да ће Господ опростити све грехове, сем хуле на Духа Светога, ако се искрено кајемо и не чинимо више те грехе. Св.апостол Павле нас учи да се не враћамо на пређашње грехове као пси на своје бљувотине. Грех блуда, на жалост, постао је свакидашњица „савременог“ човека. Можда не толико због временских прилика и понашања, колико због пада морала у породици па онда и у друштву. Много је оних који живе блудним животом у заједници одобреној грађанским законом. За Црквено Право тај „брак“ није благословен те деца из тог брака су ванбрачна. Да ли се они, као и остали који живе у блуду могу причестити, канони јасно говоре али ако Света Црква не би имала љубави, стрпљења као и наде на покајање могла би их одстранити од Св. Тајне Причешћа. Питање је ко је од нас достојан да се причести са Животворним Телом и Крвљу Христовом? Ако би строго гледали на то нико се не би мога достојно причестити? Прочитавајући молитве пред Св.Причешће молимо се Господу да нас недостојне не спали са Св. Даровима него да нам буде на очишћење душе и тела. До нас је да се спремамо колико је год могуће више, те да се уздржавамо у свим гресима као и пороцима да би достојније примили Св.Причешће. Да ли је то њима на осуду сам Господ зна, као што зна сваку мисао, сваку жељу, сваку молитву, свачије срце, као и искрено прилажење Св.Чаши. Молите се ви, драги мој брате, и за себе и за сваку душу људску, да што достојније се спремамо постом, молитвом, делима милостиње, уздржањем од сувишних мисли и лоших сећања а Свевидећи Господ свако ме ће да Се подари по заслугама нашим. Од Господа ти желим свако добро.
о.Милан

Comments are closed.