МИСИОНАРСКА ПИСМА
145. Писмо
Бојаџији Љубисаву И.: О Божјем дану
По речи светог апостола Петра ми хришћани чекамо и желимо долазак Божијега Дана. Нису ли сви дани Божији, питаш ти? Јесу, сви су дани Божији. Божији је сваки дан и свака ноћ, како је и пророк рекао: Твој је дан и Твоја је ноћ. Бог је основао времена и лета. Он је господар времена као и вечности. Али овај последњи дан времена назват је по превасходству Божијим даном. То је дан, у који ће се јавити Бог да суди свету. Победни дан Божије истине и Божије правде. Узми на пример једног домаћина, који је посејао семе на њиви својој. У једне дане он је сејао семе, у друге дане залевао и плевио поникло жито, у треће одбијао птице и зверове од усева свога, у четврте жњео и влачио. Најзад је приспео и дан вршидбе и вејања. Од свих ових дана који би дан назвао ти даном домаћиновим? Свакако онај последњи дан, када домаћин веје и просејава жито своје на гумну своме. И сви остали су дани били његови, али овај последњи дан јесте његов дан над данима. Јер то је дан, када он згрће добит а отура штету. О нека би ти помогао твој ангел хранитељ, да уђеш у добит Божију а не у штету!
О како је велики и страшан онај дан Домаћина света, када се буде вејало и просејавало;
када се буде делило жито од кукоља;
када се утовљеном кукољу ускрати да више сише храну чисте пшенице;
када се тајно посејани усев противника Домаћинових издвоји и баци у пламен неугасиви;
када се свака твар, која је самовољно уништила у себи печат Домаћинов, печат Духа Светога, избаци ван границе двора и бриге Домаћинове;
када се утру сузе и залече ране свих оних, који су у овом веку плакали усред смејача и подсмевача;
када миријаде ангела са миријаде праведника запевају песму победе и славе.
Трубе и усклици, и светлост без ноћи!
Слава и радост и живот без конца!
Торжество јагањаца Божијих над свим зверовима!
Победоносни свршетак једне неисказиве драме, која је отпочета лажном победом сатане над прародитељима рода човечјег у Рају!
Крај Христових мучења, протегнутих на многе милионе праведника од постања света!
Бог све и у свему!
И царство светих ван времена и ван свих ограничења!
Ето то ће означавати онај Божији Дан.
Нека би и теби тај дан донео вечни живот. Амин.
Нисам разумео зашто Свети владика каже ,,три лица, једна личност“. Мислим да сам наилазио да се каже да су Три Личности тј. да су каже и Лица и Личности или Три Божанске Ипостаси тј. да је један Бог у Три Ипостаси. Не знам да ли се варам да би лице било превод грчке речи просопон, а да се реч ипостас често преводи као личност иако то можда није изворно значење речи, али мислим да је дато то значење тој речи и да се тако користи. Можете објаснити да ли неко прави грешку и какву иако не у чему је разлика?
Лош студент богословља
Gospode oprosti grijehe nasih predaka , mase grijehe i smiluj se svima nama.Amin
Predivno i mudro